page

Köpprocessen

När du hittat en produkt som du önskar att handla trycker du på köpknappen som du finner vid respektive produkt. När du har handlat klart, går du vidare till kassan, som du finner längst upp på sidan, eller till vänster i samband med din varukorg.

 

Köpprocessen är uppdelad i tre steg:

  1. Kontrollera din beställning
    Här kontrollerar du din beställning och alla produkter som du har valt att lägga i din varukorg listas i detta steg. I vissa fall presenteras även olika tillbehör som passar till dessa produkter. Om du vill ändra i din varukorg gör du det här.
  2. Ange leveransuppgifter
    Här ser du över så att leveransadressen stämmer utefter vad du angivit i din kundprofil, du har även här möjlighet att välja en annan leveransadress. Du har också möjlighet att skriva en kommentar till oss.
  3. Godkänning
    Här godkänner Jerven ABs köpevillkor, ser över din beställning samt bekräftar ditt köp. Köpet är nu klart och du får en sammanställning av din beställningsbekräftelse.

Angerätt på jervenduken.se

Enligt distans- och hemförsäljningslagen 10§ har alla konsumenter rätt till 14 dagars ångerätt vid köp på internet. Det innebär att du måste meddela oss om att du har ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från att du har mottagit varan. Om du väljer att utnyttja din ångerrätt står du endast för returfrakten. Vi betalar tillbaka kostnaden för din produkt samt frakten hem till dig.


Vid retur ska varan vara i "väsentligen oförändrat skick". Det innebär att du får lov att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att du ska kunna avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte.

Observera att du måste hämta ut din vara för att kunna göra en retur. För outlösta paket debiteras 395 kronor.

Så här rekommenderar vi att du går till väga vid retur via post:


Returschema finner du här

Emballera varan samt alla medföljande tillbehör väl och bifoga retursedel samt kvitto eller annat inköpsbevis. Tänk på att du ansvarar för att varan är i "väsentligen oförändrat skick" när den når oss. Vid eventuell fraktskada kommer vi att kontakta dig så att du kan göra en reklamation till posten.

Adressera varan. Returadressen står på fraktsedeln och på ditt kvitto. För att påskynda hanteringen av din retur, märk paketet med WEBBRETUR

Använd dig av Postens tjänster "Postorder kundretur". Jerven AB hämtar inte ut paket på uthämtningsställe. Tänk på att spara inlämningskvittot från Posten. Om varan inte skulle komma fram till oss underlättar det när du ska reklamera till Posten. Väljer du att skicka din vara icke rekommenderat ansvarar du för varan tills den mottagits på Jerven.

Är du osäker på hur du ska göra eller ha fler frågor kan du alltid kontakta kundtjänst så guidar de dig igenom din retur. Självklart är du alltid välkommen till någon av våra butiker för att göra en retur.

Återbetalning

Från att vi har mottagit din retur får du dina pengar inom 10 dagar. Pengarna sätts in på ditt konto. Observera dock att ersättning för returkostnader ej utgår.